SLS i spółka oraz szampon do włosów, który sprawia cuda.

15:55 Ola Herman 0 Komentarzy


Od bardzo dawna na różnych forach kosmetycznych, gazetach, programach telewizyjnych dotyczących zdrowia pojawiają się tematy dotyczące używania przez producentów kosmetyków, składników szkodzących i podrażniających naszą skórę. Składnikami tymi mogą być np.:
Sodium Laureth Sulfate
Ammonium Lauryl Sulfate
Sodium Myreth Sulfate
Laurylosiarczany sodu
Sodium Lauryl Sulfate = SLS
Sodium Laureth Sulfate = SLES

Są to typowe detergenty syntetyczne, stosowane od dawna w przemyśle do odtłuszczania i mycia urządzeń oraz pomieszczeń. Obecnie są niemal w każdym toniku, balsamie, żelu myjącym, zmywaczu, szamponie i płynie do kąpieli. Powodują przesuszenie skóry, zaburzają wydzielanie łoju i potu, upośledzają czynności gruczołów apokryfowych, podrażniają skórę, wywołują świąt i wypryski.

Ja sama już od dłuższego czasu czytam wszystkie etykiety kosmetyków i sprawdzam jaki zawierają skład. Szczerze przyznam się do tego, że zdarzy mi się zakupić produkty z składnikami które wypisałam powyżej. Prawie każdy produkt w drogeriach je zawiera ! Moja skóra jest wrażliwa na podrażnienia, ale nie aż w tak wielkim stopniu.

Jednak, jeśli chodzi o moje włosy to już całkiem inna bajka. Moje włosy są bardzo gęste i kręcone ( namiętnie je prostuję, niestety). Chociaż wszystkim wydaje się, że moje loczki lub ,,druty" już teraz są zdrowe i piękne w moim odczuciu jest całkiem inaczej. Gdy jeszcze nie przywiązywałam dużej uwagi składom kosmetyków kupowałam szampony jakie wpadły mi w ręce. Moje włosy były coraz bardziej przesuszone, końcówki się rozdwajały, wyglądały nieładnie i niezdrowo ;c.



Jakiś czas temu w moje ręce wpadł szampon z Lavery, Firma ta jest prawie w ogóle nie znana w Polsce, chociaż ma świetne opinie za granicą. Kosmetyki naturalne Lavera zawierają składniki pochodzące z roślin (w większości z upraw ekologicznych). Nie zawierają surowców pochodzących z ropy naftowej, sztucznych barwników, aromatów ani konserwantów. ,,Szampony nie zawierają SLS i wyżej wymienionych składników. W kosmetykach naturalnych Lavera używane są roślinne liposomy redukujące zmarszczki i poprawiające strukturę skóry, kwasy hialuronowe poprawiające nawilżenie skóry. Efekt stosowania kosmetyków naturalnych Lavera utrzymuje się dłużej niż kosmetyków konwencjonalnych, ponieważ skóra otrzymuje substancje naturalne, wspierające jej naturalny system ochronny i naturalne procesy naprawcze".






Gdy pierwszy raz go zastosowałam, podchodziłam do niego z dużo rezerwą. Wydawało mi się, że moje włosy są niereformowalne. Jednak bardzo się pomyliłam. Szampon jest świetny. Moje włosy po wysuszeniu ( nie używam suszarki ) są pięknie poskręcane, loczki są lśniące, nie są oklapnięte lecz lekko podniesione, nie są poplątane tylko idealnie ułożone. Nie muszę nawet ich czesać. Jak dla mnie to produkt idealny, bez żadnych wad. Nie podrażnia skóry głowy, ma przyjemny zapach i jest wydajny. Mój szampon został zakupiony przez tatę mojej koleżanki w Austrii za ok 4 euro. Postanowiłam wypróbować inne kosmetyki tej firmy. ; ) 


Zobacz również:

0 komentarze:

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.