Melissa Nathan - The learning curve.

12:22 Ola Herman 2 Komentarzy

   Tytuł książki, którym jest "Krzywa uczenia się" ("The Learning Curve") został przetłumaczony na "Nauczycielka". Nie rozumiem polskich tłumaczy, naprawdę.  Moim zdaniem oryginalny bardziej przyciąga czytelnika.  I z takim lekkim niesmakiem rozpoczęłam czytanie. Nie oczekiwałam wiele, chciałam spędzić dobrze czas. Czytałam ją  w pięknym ogrodzie siedząc pod jabłonią. Wakacje doskonale nadają się do tego by właśnie wtedy czytać tego typu książki.

Wkroczyłam w świat Nicki Hobbs atrakcyjnej nauczycielki, spełniającej się w swojej pracy. Wokół siebie ma najlepszych przyjaciół i najgorszych wrogów oraz swojego ex – Roba. To właśnie z nim będzie rywalizować o stanowisko dyrektora. Rozpoczyna się rok szkolny, Nicki poznaje swoich nowych uczniów klasy szóstej jak i ich rodziców. Do tej właśnie klasy uczęszcza  Oscar, którego matka zginęła w wypadku a ojciec jest pracoholikiem. Wszystko zmienia jeden wyjątkowy wieczór z pokazem fajerwerków. Jak to w komediach romantycznych, pełno jest przewidywalnych momentów i zdarzeń. Wywiadówka zmienia życie Oscara i jego ojca Marka. Nicki powoli otwiera serce na nową historię i rozdział w życiu.

Często miałam ochotę udusić bohaterów i sama chciałam podejmować za nich decyzje. Nie mogę jednak zarzucić nic tej książce, bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. A zakończenie jest piękne. Idealna na plażę, przeczytacie ją jednym tchem. Polecam.

 Chciałabym również wspomnieć o autorce, bo na to bardzo zasługuje. Po przeczytaniu podziękowań miałam łzy w oczach, zacytuję ,, Wreszcie mój niezwykły Sammy. Chciałam Cię poznawać dłużej, mój ukochany, ale los zdecydował inaczej. Pomimo tego że masz dopiero trzy lata, już zostawiłeś w moim sercu ślad, który wezmę ze sobą tam, dokąd teraz zmierzam, gdziekolwiek to jest … Będę wtedy w niebie całując  Cię z daleka. ‘’ Melisa Nathan (1968-2006)

Zobacz również:

2 komentarze:

  1. Bardzo oddziałuje na emocje. Hm, też nie mogę się czasami nadziwić tłumaczom :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale brzmi interesująco, chociaż a gustuję w melodramatach i thrillerach :))
    www.llealicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.