My jewellery. Czy elegancka biżuteria dodaje kobiecie szyku?

18:34 Ola Herman 3 Komentarzy

  Chciałabym dzisiaj poruszyć temat biżuterii. Jaką lubicie, mocną czy delikatną?  Srebro czy złoto? Cyrkonie czy diamenty? Czym jest biżuteria dla kobiety?  Dlaczego ją nosimy ?

,,Najstarsza odnaleziona biżuteria pochodzi sprzed przeszło 22 tysięcy lat. Pierwsze wzory wykonywane były z drewna, muszli i kamyków, jak również skór czy kości zwierzęcych. W ozdobach rzymskich po raz pierwszy pojawiły się diamenty i kolorowe kamienie szlachetne. W układaniu misternych fryzur pomagały spinki ze złota, srebra lub kości słoniowej, zakończone perłą lub złotą kulką. W średniowieczu złoto zyskało miano najszlachetniejszego metalu. Było ono nierozerwalnie związane z godnością królewską i insygniami władzy. Złote korony symbolizowały mądrość i światłość monarchy. W tym czasie ogromną wagę przywiązywano też do magii kamieni szlachetnych. Wierzono w ich nadnaturalną moc. " - Takie wzmianki wyczytałam na stronie apart.pl jednej z najlepszych firm jubilerskich moim zdaniem. 

Uwielbiam złoto. Pomimo tego że według wielu ekspertów srebro bardziej pasuje do jasnej karnacji i blond włosów. W mojej małej kolekcji znajdują się kolczyki, łańcuszki, pierścionki ... Kocham biżuterię, nie wyobrażam sobie wyjść na jakieś ważne spotkanie czy kolację bez kolczyków czy bransoletki.

Niektóre łańcuszki mają wartość sentymentalną, są prezentem od bliskiej nam osoby, pierścionki zaręczynowe są wspomnieniem pięknych chwil, kolczyki są najczęściej pierwszym ważnym prezentem dla małej dziewczynki. Ja w wieku 3 lat płakałam i tupałam nóżkami, że chcę takie łezki w uszkach jak ma mama. Rodzice spełnili moje marzenie i później dzielnie maszerowałam z przekutymi uszami. Do dnia dzisiejszego o tym wspominamy. 

Kocham ujęcia w komediach kiedy ,, książę z bajki" nakłada na szyję swojej wybranki delikatny łańcuszek. Ta intymna sytuacja kiedy mężczyzna przesuwa delikatnie włosy dziewczyny, całuje ją nieśmiało w ramię  i zapina na szyi kobiety łańcuszek. I niezapomniany moment kiedy przed ołtarzem młodzi zakładają sobie złote obrączki na znak swojej miłości.. Takich przykładów mogłabym przytaczać bardzo wiele.


Zobacz również:

3 komentarze:

  1. naszyjnik jest swietny :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny ten naszyjnik z serduszkiem, sama mam bardzo podobny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. stunning items dear:)
    big kiss!

    Leonor
    www.thesparklinglemon.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.