Wiosenna odnowa | Skin care | Bio kosmetyk | Alterra | Ziaja

20:54 Ola Herman 3 Komentarzy


Alterra, Hydro Nachtcreme Bio - Traube & Bio - Weisser Tee 
(Krem nawilżający na noc)

To jeden z moim odkryć wielu lat. Dlaczego ? Ten krem jest boski, czyni cuda  z moją skórą, która ma tendencję do przetłuszczania. Szukałam typowo nawilżającego kremu na noc, dzięki któremu mogłabym utrzymać w ryzach moją mieszaną cerę. Chciałam również by krem miał dobry skład bez parafiny.  Gdy przeszukując strony medyczne natknęłam się na informacje o kremie Alterry, od razu wiedziałam, że jest on mi przeznaczony. Czym mnie tak zachwycił ? Znakomitym składem za śmieszną cenę, więc nie zastanawiałam się długo! A co jeszcze możecie się po nim spodziewać jak i innym kremie, przeczytacie poniżej. ; )


W jego składzie znajdziemy:
Olej sojowy (Glycine Soja (Soybean) Oil). Jest wytwarzany z nasion soi zwyczajnej. Stanowi cenne źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, ponadto zawiera dużą ilość flawonoidów, lecytyny, fitosteroli i witaminy E. Łagodzi stany zapalne skóry (AZS, łuszczyca, egzemy), przyspiesza gojenie podrażnień. Reguluje nadmierne wydzielanie łoju oraz zmniejsza rozszerzone pory.

Olej z nasion słonecznika (Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil). Olej z nasion słonecznika jest bogatym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), głównie kwasu linolowego oraz witaminy E. Emolient tłusty. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry, tworzy na powierzchni naskórka warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni skóry (jest to pośrednie działanie nawilżające). Ponadto tworzy wyczuwalny film, który wygładza powierzchnię naskórka. Wykazuje działanie regenerujące naskórek. 

Oliwa z oliwek (Olea Europaea (Olive) Fruit Oil). Bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, odżywia skórę i pozostawia na niej film ochronny, poprawia ukrwienie skóry, wzmacnia barierę naskórka, regeneruje i nawilża.

Wyciąg z melisy (Melissa  officinalis leaf extract) - Substancja aktywna - wywołująca efekt kosmetyczny na skórę, działanie ściągające, przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe.

Zalety 
Świetny nawilżacz, który rozprawia się z moimi skórkami, podrażnieniami i nierównomiernym kolorytem skóry. Moja skóra po nałożeniu tego kremu jest delikatna, odżywiona i zabezpieczona. Nakładam go nie tylko nocą, ale również przed bieganiem. Chroni moją skórę,zabezpiecza przed zimnem, nie świecę się co czyni go moim bohaterem. Nie zapycha i nie powoduje u mnie wysypów zaskórników,grudek czy alergii. Jest bardzo wydajny. A jego cena za taką jakość to naprawdę grosze. (Krem kosztuje około 9zł.)

Wady
Dla mnie to nie wada, ale dla innych zapewne tak. Zapach. Krem ma typowo ziołowy zapach, jak każdy kosmetyk z naturalnymi składnikami nie pachnie najlepiej. Jeżeli nastawiacie się, że wasze kosmetyki pachną wszystkimi zapachami świata i pobudzają zmysły, nie zachwyci was ten produkt.

Ziaja. Oliwkowy krem pod oczy.

Jest to  drugi z kolei krem pod oczy który posiadałam w ogóle w swojej pielęgnacji. Od końca grudnia miałam wielkie problemy z oczami. Pierwsze było zapalenie spojówek, później przesilenie spowodowane sesją i nauką nocami,ogrzewane pomieszczenia i suche powietrze zrobiło swoje. Do tego soczewki. Dlatego musiałam zacząć bardziej dbać o swoje oczy nie tylko stosując kropelki, ale również odciążyć jakoś powieki oraz zmniejszyć opuchliznę pod oczami. Dlatego zaczęłam stosować oliwkowy, bardzo odżywczy krem pod oczy i na powieki. Wzbogacony witaminą E i prowitaminą B5 oraz substancjami bazowymi o działaniu regenerującym. Przeznaczony do codziennej pielęgnacji delikatnej skóry wokół oczu w każdym wieku. Zabolało mnie to, gdy czytałam że ma w składzie parafinę no ale cóż, produkty Ziaji spisują się świetnie na mojej skórze, dlatego dałam mu szansę.

W jego składzie znajdziemy:
Pantenol - Prekursor witaminy B5 (kwasu pantotenowego), prowitamina B5. Pantenol po wniknięciu w skórę jest przekształcany do kwasu pantotenowego. Oba związki wykazują to samo działanie biologiczne. Witamina B znajduje się w każdej żywej komórce.

Octan tokoferylu (Tocophery lacetate)- Substancja o działaniu antyoksydacyjnym (przeciwutleniającym), hamuje procesy starzenia się skóry wywołane np. promieniowaniem UV lub dymem papierosowym. Jest doskonałym czynnikiem hamującym rodnikowe utlenianie lipidów w naskórku i skórze właściwej. Wykazuje zdolność wbudowywania się w struktury lipidowe błon komórkowych i cementu międzykomórkowego warstwy rogowej, dzięki czemu wzmacnia barierę naskórkową.

Zalety.
Nie podrażnia, nie szczypie, jest bezzapachowy, ma fajną lekką konsystencję .Dobrze nawilża skórę pod oczami, wygładza ją, jednak nie mam po tym kremie spektakularnych efektów. Nie jestem osobą, która ma worki pod oczami i wielkie zmarszczki, tylko zmagam się z zmęczeniem oczu.Staram się zachować skórę w dobrej kondycji we wszystkich jej częściach dlatego zależy mi na dobrym wyglądem skóry niż likwidowaniem zmarszczek. W dodatku  ma praktyczne opakowanie i prosto się go aplikuje. 

 Wady.
Nie zmniejsza zmarszczek - ja nawet na to nie liczyłam. Mogę jeszcze przyznać, że długo się wchłania. Nie jestem znawcą kremów pod oczami, dlatego nigdy nie wymagałam od niego cudów w dodatku za cenę około 6zł. 

 Dodatkowo.
Raczej nie wrócę do tego produktu, będę szukała innych. Szybko jednak nie zacznę poszukiwać, dlatego że ten krem z Ziaji jest bardzo wydajny i spokojnie jeszcze wystarczy na miesiąc czy dwa. 

Zobacz również:

3 komentarze:

  1. Krem z Alterry mam w wersji na dzień i również bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam ani jednego. Za to bardzo lubię kosmetyki Alterry :) np. emulsja oczyszczająca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce pojawi się o niej oddzielny post, bo to mój jeden z ulubionych produktów Alterry. ; )

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.