OLEJE - OLEJOWANIE WŁOSÓW - WIELKIE ODKRYCIE W MOJEJ NATURALNEJ PIELĘGNACJI WŁOSÓW - SPOSÓB NA ZDROWE I PIĘKNE WŁOSY- EKOLOGICZNY OLEJ KOKOSOWY - OLEJ ŁOPIANOWY

13:35 Ola Herman 10 Komentarzy

Jasne albo ciemne, kręcone albo proste, cienkie albo grube. Tyle ile na świecie jest kobiet, tyle istnieje rodzajów włosów. Od nas jednak zależy, jak one się prezentują i w jakiej są kondycji.

Oleje zawierają w sobie to, co najlepsze w roślinach : dobroczynne kwasy tłuszczowe, witaminy i minerały. Podczas olejowania wszystkie te, wyżej wymienione składniki, w dobroczynny sposób są transportowane wprost do cebulek włosowych, na całą długość łodygi i do skóry głowy.
Na początek lepiej wyjść z założenia, im mniej  oleju tym lepiej. Jeżeli włosy będą potrzebowały go więcej, wówczas możemy śmiało zwiększyć dawkę.  Jedna łyżka powinna wystarczyć całkowicie.
Jak nakładać olejek ?

Olej najlepiej połączyć z delikatnym masażem skóry głowy. Masaż zwiększa pobudzanie krążenia krwi, dotlenia komórki skórne, oraz stymuluje cebulki włosowe do pracy. 

Jaki olejek dla jakiej porowatości włosów ?

Włosy o niskiej porowatości - są gładkie, śliskie w dotyku i trudne do stylizowania. Po ułożeniu bardzo szybko wracają do swojej pierwotnej formy. Odpowiednie oleje to : kokosowy, arganowy, palmowy

Włosy o wysokiej porowatości - może to być związane z naturalną cechą lub wynikiem stosowania prostowania lub rozjaśniania. Łuski są rozchylone, powodując trudności w rozczesaniu, puszenie i elektryzowanie. Odpowiednie oleje to: arganowy, ze słodkich migdałów, awokado, oliwa z oliwek.

Włosy o średniej porowatości - zwykle są to włosy zdrowe, z bardzo niewielkimi uszkodzeniami. Mogą nie reagować na niektóre składniki, aż tak negatywnie jak włosy o porowatości niskiej i wysokiej. Odpowiednie oleje to: kokosowy, arganowy, oliwa z oliwek, jojoba

 
Ja na moje włosy stosuję również olejek łopianowy ze skrzypem polnym. Odżywia, wzmacnia strukturę keratynową. Pobudza wzrost włosów. Działa przeciwłupieżowo. Włosy stają się mocniejsze, bardziej się błyszczą i mniej wypadają. 

Na jaki czas pozostawić olej na włosach ?

Najlepiej na całą noc, by olej mógł wsiąknąć we włosy i dopiero rano zmyć go z głowy. Wygodnym rozwiązaniem jest zaplecenie naolejowanych włosów w warkocz. Głowę również można owinąć ogrzanym wcześniej ręcznikiem. Oleje lubią ciepło. 
 Jak i czym zmywać olejki ?

Oleje same w sobie nie są trudne do zmycia. Nie trzeba obawiać się, że nasze włosy będą wyglądały na przetłuszczone. Większość szamponów dobrze radzi sobie ze zmyciem oleju, czasami jednak potrzeba więcej wprawy i oczywiście dokładności w czasie mycia. Je przemywam włosy szamponem dwa razy, wtedy mam pewność, że włosy są dokładnie zmyte z olejku. 

Jak często wykonywać olejowanie ?

Częstotliwość jest tu bardzo indywidualną kwestią, gdyż zależy od potrzeby naszych włosów. Nie ma jednak potrzeby codziennego olejowania. Może stać się to dla nas uciążliwe i doprowadzić do zniechęcenia. Bardzo dobre efekty, powinno dać nakładanie oleju, dwa ewentualnie trzy razy w tygodniu.

Jakie będą włosy po zmyciu olejku ?

Włosy są miękkie w dotyku,sypkie i sprężyste. Olej wygładza ich strukturę i zapobiega rozdwajaniu się końcówek. Moje loki przestają się puszyć i uzyskują ładny skręt. 

Zobacz również:

10 komentarzy:

  1. Również zamierzam zacząć olejowanie włosów. Dziś przyszedł do mnie olej kokosowy. Mam nadzieję, że moje włosy odżyją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam tą metodę ;)

      Usuń
    2. Obawiam się tylko tego, że po aplikacji będą przeciążone i oklapnięte.

      Usuń
    3. Wiadomo, po aplikacji włosy nie wyglądają atrakcyjnie, dlatego ja związuje je w warkocz i kładę się spać. Rano zmywam i efekt daje mi taką radość, że wszystkie niedogodności idą w zapomnienie. ;)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post, może akurat skorzystam z tych porad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj pierwszy raz olejowałam włosy olejem kokosowym. Dodałam też miód. Nałożyłam mieszankę na ok. 2h, po czym umyłam włosy 2 razy. Niestety mam wrażenie, że olej się nie domył, nie są do końca suche, a jakby przeciążone, lekko zlepione. Nie podoba mi się ten efekt. Może nałożyłam go za dużo, a może to nie jest odpowiedni olej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nakładam na włosy olej kokosowy, i kładę się spać. Jednak zdaję sobie sprawę z tego, że ta metoda nie będzie tak samo spisywała się u wszystkich. Może nałożyłaś za dużą ilość ? Może Twoje włosy nie polubiły się z tą mieszanką ? Może taka metoda nie jest odpowiednia dla Twoich włosów ? Musisz sobie postawić takie pytania, i metodą prób i błędów dojść do tego, co najbardziej Ci odpowiada, i rezultaty z poprawy kondycji włosów były zadowalające. Jest wiele metod nie tylko ta, np nakładanie oleju przed myciem.pozostawienie na ok 10 minut i mycie szamponem, później odżywka. Albo po prostu spróbuj nałożyć olej od połowy włosów nie obciążając skalpu i skóry głowy by nie mieć przysłowiowego przyklapa na głowie ;)

      Usuń
    2. Nie chcemy przyklapa na głowie :)!

      Usuń
  4. Dla mnie kokosowy nie był dobry. Olejki zawsze kładę od połowy włosów bo mimo wszystko po umyciu są potem obciążone:(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.