DOMOWE SPOSOBY NA PIĘKNĄ SKÓRĘ I MASECZKI I OKŁADY Z OGÓRKA I LŚNIĄCE WŁOSY I OLEJOWANIE I PŁUKANKA DO WŁOSÓW BLOND

13:42 Ola Herman 23 Komentarzy

Kosmetyki zrobione według babcinych receptur mogą konkurować z preparatami z drogerii. Sprawdzone substancje działają bowiem najlepiej. Wiele ze składników nowoczesnych kosmetyków możemy znaleźć we własnej kuchni. Nie tylko zaoszczędzimy czas, pieniądze, ale też poczujemy się lepiej.

Skóra traci elastyczność wraz z upływem czasu. Dlatego masowanie twarzy palcami poprawia jej ukrwienie oraz sprężystość. Masaż twarzy pomaga stymulować pracę komórek w skórze, uwalnia kolagen i przywraca elastyczność, którą tracimy wraz z wiekiem. Czasami ściągając maseczkę, albo peeling enzymatyczny zróbmy dodatkowy masaż, wtedy skóra będzie jeszcze lepiej odżywiona,oczyszczona  i zadbana. 
Ogórki zawierają bardzo dużo wody, dlatego schłodzone w lodówce stanowią idealny, zimny okład, który skutecznie orzeźwia zmęczone oczy. Plastry ogórka pozostawiam na powiekach na 2-3 minuty, następnie usuwam  bądź zmieniam na świeże, chłodne.
Okłady z herbaty to kolejny popularny sposób pomagania zmęczonym oczom. Zaparzam herbatę, najlepiej zieloną lub rumianek, wyjmuję z niej torebki, czekam aż będą chłodne, następnie kładę je na 15-20 minut na powiekach. Po ciężkim dniu, sprawdzi się to idealnie. 
Maseczki to często doskonałe lekarstwo na różnego rodzaju dolegliwości i niedoskonałości skóry twarzy. Co więcej, nie we wszystkich przypadkach musisz korzystać z usług kosmetyczki lub kupować gotowe preparaty. W wielu przypadkach możesz sama przygotować leczniczą maseczkę i poprawić wygląd swojej cery domowymi sposobami. Moją ulubioną maseczką jest ta z aspiryną, doskonale oczyszcza pory, o tym jak ją wykonać pisałam tutaj  > (klik). 
Piękne i błyszczące włosy to marzenie każdej z nas. Możemy pokusić się o domową maseczkę, która doskonale wpłynie  na wygląd włosów, a składniki będę całkowicie naturalne.  

Składniki:

1 żółtko
1 łyżka oleju migdałowego lub oliwa 
2 łyżki miodu
1 łyżka soku z cytryny

Mieszamy i nakładamy na wilgotne włosy. Trzymamy pod czepkiem i ręcznikiem ok 40 minut do 1 godziny. Całość zmywamy szamponem. 
Oleje mogą zdziałać cuda na naszych włosach. Już po pierwszym razie. włosy są  bardziej błyszczące i wygładzone. Natomiast, żeby uzyskać długotrwały efekt należy olejować włosy regularnie i systematycznie. Olejowanie jest szczególnie przydatne zimą, gdy na dworze panuje silny mróz i wiatr. Te czynniki atmosferyczne wysuszają włosy, pozbawiając je naturalnej wilgotności, otoczki ochronnej.
Ziołowe płukanki dla blondynek nie tylko rozświetlą, rozjaśnią i podkreślą blond ale również zrównoważą pH skóry głowy, sprawią że będzie się mniej przetłuszczać oraz oczyszczą włosy z resztek produktów do stylizacji. Jak przygotować taką płukankę ? Do dwóch szklanek wody dodaj 3 łyżki następujących składników:płatki nagietka (suszone),rumianek (suszony) i posiekaną skórkę cytryny. Mieszankę wystarczy doprowadzić do wrzenia gotując , zdjąć z ognia i pozostawić na 3 godziny. Przelać do szklanej butelki lub innego pojemnika  i dodaj 2 łyżki octu jabłkowego. Aby użyć płukanki wystarczy po myciu rozprowadzić ją na włosach, wmasować w skórę głowy i po chwili spłukać. Możemy również trzymać ją na włosach jako maskę.

Jestem ciekawa jakie są wasze domowe receptury. Trzymajcie się ciepło. ;) 

Zobacz również:

23 komentarze:

  1. Oluś fantastyczny i bardzo przydatny post :) A i zdjęcia piękne jak zwykle ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post:) Od jakiegoś czasu stosuję tonik ogórkowo-cytrynowy i moja cera jeszcze nigdy nie była tak ładna. Mam nadzieję, że pozbędę się też przebarwień.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mądre rzeczy piszesz! Od razu mam ochotę zadbać bardziej o moje włosy jakoś bardziej. Z pewnością skorzystam z Twoich propozycji, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie jak to jest z tymi okładami z rumianku bądz herbaty? Zawsze z nich korzystałam, a ostatnio usłyszałam, że to strasznie niezdrowe no i automatycznie zaprzestałam... Teraz już sama nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rumianek łagodzi ból i świąd oraz działa przeciwzapalnie. Napary z niego ulżą zmęczonym oczom. Warto stosować je również w trakcie leczenia zapalenia spojówek. Takie porady również polecił mi okulista, a nigdy nie miałam po takich okładach żadnych podrażnień i nie wywołały uczulenia. Trzeba również zauważyć,że osoby z problemami alergicznymi, mogą być uczulone na wszelakie zioła i takie mieszanki. Wszystko zależy od organizmu każdego z nas.

      Usuń
  5. Sporo osób pisze o okładach z herbaty, a u mnie w ogóle się nie sprawdzają:( Ani zioła, ani czarna herbata... Czasem przykładam zimną łyżeczkę (która wcześniej była w lodówce) i wtedy jest trochę lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zauważyłam, że odkąd nakładam na swoją twarz olejki, dodatkowo ją masując, to jest w niemal idealnym stanie. Bardzo mi to pomogło i cieszę się, że w końcu odkryłam coś tam cudownego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. na mnie a bardziej na moje oczy nie działają te okłady :(

    http://www.owodoru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ze wstydem przyznam, że bardzo dawno nie robiłam już żadnej domowej roboty maseczki. Taki ze mnie leń, że postawiłam na gotowce i to nie zawsze te sprawdzone. Cóż, niech tylko sesja da mi spokój, a zajmę się nieco bardziej pielęgnacją :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne rady z tymi okldami, musze wypróbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię używać ogórki na oczy ! Naprawdę pomagają, lubię też nieco inną formę. Gdy robię mizerie z ogórków i odsączam trochę wody wykorzystuje ją do okładów na oczy. Maczam w nich waciki i chowam do zamrażalki bądź lodówki :) Nic się nie marnuje przy tym

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie domowe mieszanki! Przynajmniej mam pewność, że nie pakuje w swoją skórę tony chemii. Bardzo przydatny post i piękne zdjęcia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne pomysły. Z pewnością coś wykorzystam. Trzeba czerpać z natury to, co najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam domowe sposoby, staram się jak najczęściej z nich korzystać;) i efekty są dużo lepsze niż po drogich kremach ;)
    podoba mi się tutaj! ładne zdjęcia;)
    dziękuję za komentarz u mnie.
    Obserwuje;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe porady ;) Bardzo lubię olejowanie włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny wpis. Uwielbiam kosmetyki/kuracje domowej roboty. Płukanki wykorzystam na dniach, a olejowanie już wieczorem :)
    Wiele czytałam o okładach z rumianku, ale niestety nigdy nie miałam jakoś okazji wykorzystać. Muszę się wreszcie przekonać na własnej skórze jak działają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przetestuję wszystko o czym napisałaś. Dzięki bardzo za rady! ;) Będę zaglądać do Ciebie regularnie. ^^
    Pozdrawiam, Domi :)
    http://deeoemi.blogspot.com/2016/01/zatoka-pucka.html

    OdpowiedzUsuń
  17. super post, az mam ochote zrobic sobie dzis domowy wieczor spa:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ola jestem zachwycona, blog jest świetny, robisz piękne piękne wpisy piękne wpisy piękne wpisy ten zdjęcia, :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. piękne zdjęcia :) okłady z herbaty stosuję często na oczy, bo często mam opuchnięte i herbata zielona jest na to lekarstwem, oprócz tego czasami robię domowe maseczki, ale zwykle mi się nie chce :P za to peeling kawowo-cynamonowy domowej roboty uwielbiam, kiedyś stosowałam go regularnie i udało mi się pozbyć cellulitu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.