MOC OLEJKÓW I OLEJ KOKOSOWY I OLEJ ARGANOWY I OLEJ ŁOPIANOWY

16:06 Ola Herman 9 Komentarzy

Śmiało można stwierdzić, że od wieków olejki cieszą się wielkim powodzeniem i stanowią. drogocenny składnik pielęgnacyjny. Najczęściej oleje otrzymywane są  z nasion owoców, ziaren, czyli źródła dobroczynnego działania i witamin. Dodać trzeba również, że przypominają swoim składem naturalne składniki płaszcza lipidowego skóry. Jeszcze przed erą kosmetyków, które można kupić w prawie każdym centrum handlowym, na każdym rogu, kobiety dość często wykorzystywały naturalne oleje jako środki nawilżające i zabezpieczające.
Nie wyobrażam sobie, żeby w mojej codziennej pielęgnacji mogło zabraknąć oleju kokosowego, arganowego czy łopianowego. Aby utrzymywać moje ciało nawilżone i powiedzmy sobie szczerze, szczęśliwsze, to każdego dnia nakładam solidną ilość olejków na moją skórę, zabezpieczam końcówki włosów, lub zmywam nimi makijaż, Ich szerokie zastosowanie jest nieocenione, a mogą zrobić o wiele więcej niż tylko nawilżać. Są przede wszystkim doskonałym źródłem składników odżywczych dla naszego organizmu i ciała. Wiele kobiet preferuje formułę olejku, bo pozwala ona na natychmiastową, widoczną poprawę elastyczności skóry, polepszenie jej kolorytu i ukrycie niedoskonałości. W przypadku zastosowania niektórych olejków do pielęgnacji włosów czy ciała, zyskujemy dzięki temu jedwabisty dotyk i połysk,a skóra ma delikatny i długo utrzymujący się przyjemny świeży zapach.

Często spotykane rodzaje olejków to np:

Słonecznikowy - silnie wzmacnia naturalną barierę ochronną skóry, zmiękcza i regeneruje naskórek.

Arganowy - ma działanie anti-aging,antyoksydacyjne, przyspieszające regenerację, zwiększające nawilżenie skóry i podnoszące sprężystość.

Lawendowy i rozmarynowy - pobudzają mikrokrążenie, mają działanie odświeżające i nadają skórze gładkość.

Marula - znany od wieków sekret piękna Afryki, wysoko ceniony za działanie przeciwstarzeniowe oraz stanowiący źródło zdrowia, ukojenia i odżywienia skóry.
Ostatnimi czasy na główne miejsce użytkowania wspiął się u mnie olej kokosowy. Kiedyś stosowałam go tylko i wyłącznie do olejowania włosów, które od pewnego czasu nie chciały z nim współpracować. Przekonałam się,że to nieodpowiedni olej do ich pielęgnacji. Olej kokosowy za to,że jest substancją uniwersalną, zdołał przebić się w innych czynnościach pielęgnacyjnych. Z pewnością, można  docenić go jako wspaniały kosmetyk. Stosowany zamiast balsamu do ciała, tuż po kąpieli, zadba o to, aby skóra była gładka, elastyczna, nawilżona i odżywiona. Idealnie nadaje się do cery suchej, może przynosić ulgę przy łuszczeniu się skóry oraz swędzeniu. Szybko się wchłania, przenikając w głębsze warstwy. Ja nie stosuję go jednak na skórę twarzy, ponieważ szybko mnie zapycha i jest dla mnie komedogenny.
Olej argonowy znajdujący się w masce Biovaxu, spisuję się świetnie na moich włosach, które są w prawdzie po dużych przejściach, jednak dzięki tej masce odzyskują wreszcie dobry wygląd. Po zmyciu maski, i wysuszeniu, włosy są niebywale gładkie, błyszczące, ujarzmione i podatne na układanie. Aplikowany na końcówki olej arganowy zapobiega rozdwajaniu, zaś wmasowywany poprawia żywotność i stan włosów. Dla dziewczyny, której włosy się puszą, jest to świetna maska, więc szczerze ją polecam. W dodatku często można dorwać ją na promocji, a sam czas relaksu gdy jest nałożona na włosach jest świetnym spa dla ducha w domowym zaciszu.
Olej łopianowy odkryłam już stosunkowo dawno, ale wciąż spisuje się u mnie bardzo dobrze, i nie zamierzam z niego rezygnować. Nawet nie mogę zliczyć, ile już buteleczek tego olejku wykorzystałam, Sam olejek słynie ze swoich dobroczynnych właściwości takich jak, odżywianie i wzmacnianie struktury keratynowej, wzmacnianie cebulek i zakotwiczenie włosa w skórze głowy. Ma działać przeciwłupieżowo oraz co ważne nie podrażniać skóry głowy,dlatego można wmasowywać go w skalp bez strachu. Włosy stają się sprężyste i mocniejsze, aksamitnie gładkie, lśniące i pełne życia. Odpowiednio pielęgnowane dobrze się rozczesują i lepiej układają.

Przede wszystkim nie powoduje wzmożonego wypadania włosów co u mnie jest częste przy stosowaniu olei na skalp, a naprawdę działa na ich szybszy wzrost. Czy ma działanie przeciwłupieżowe jak wspomina producent,nie mam pojęcia, bo nie mam takiego problemu. Staram się, aby mój skalp zawsze był czysty(dokładne mycie i cotygodniowy peeling skóry głowy) oraz nawilżony (domowe oraz kupne maski z cennymi składnikami, które nakładam na skalp) dzięki czemu utrzymuję swoją skórę głowy w dobrym zdrowiu i komforcie.

A jakie wy olejki lubicie i używacie ? Pozdrawiam, pa ;) 

Zobacz również:

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam oleje w pielegnacji ;) kokosowy uwielbiam do ciala :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje włosy uwielbiają olej lniany, migdałowy oraz z bawełny. Natomiast kokos bardzo im nie służy

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mam mieszane odczucia na temat stosowania olejów na skórę twarzy mieszanej i tłustej. Niestety oleje są komodogenne, jak twierdzą dermatolodzy, to tylko taka moda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Twojego zestawienia najbardziej jednak lubię olejek arganowy - mimo, że nie lubię jego zapachu to w działaniu jest zdecydowanie najlepszy ze wszystkich jakich używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Olejki uwielbiam w każdej postaci i używam do całego ciała - włosy, twarz, ciało! ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Olej łopianowy muszę sprawdzić,może wreszcie to będzie ten,który moim włosom będzie odpowiadał bo są wybredne

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje włosy i skóra twarzy bardzo polubiły olejek z dzikiej róży. Kokosowy też używam. Pierwszy raz natomiast słyszę o olejku łopianowym i jego właściwościach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedyś używałam oleju kokosowego na włosy i faktycznie było widać efekt :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham ten olejek łopianowy, używam go chyba już z 1,5 roku i nie zamierzam przestać :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.