SOCZEWKI KONTAKTOWE - MOJA HISTORIA I ULUBIONE PŁYNY DO PIELĘGNACJI I CZYSZCZENIE

13:32 Ola Herman 4 Komentarzy

Wady wzroku można korygować za pomocą okularów korekcyjnych lub soczewek kontaktowych. Technologia soczewek kontaktowych tak bardzo rozwinęła się w ciągu ostatniej dekady, że obecnie większość wad wzroku można  korygować soczewkami z równym powodzeniem, jak przy zastosowaniu okularów. Wady i zalety soczewek kontaktowych w porównaniu z okularami równoważą się i decyzja o wyborze sposobu korekcji wzroku musi być podjęta indywidualnie po konsultacji z okulistą. Ja swoją przygodę z soczewkami rozpoczęłam już około 6 lat temu, i nie zamierzam z niej rezygnować.
Obecnie najczęściej noszone soczewki są wykonane z nowoczesnych materiałów silikonowo-hydrożelowych. Dostępne są soczewki miękkie roczne, planowej wymiany – wymieniane co 3-6 miesięcy – oraz soczewki częstej wymiany, czyli soczewki miesięczne, dwutygodniowe, tygodniowe i jednodniowe. Ja używam soczewek miesięcznych, i jestem z takiego rozwiązania bardzo zadowolona. 
Kontakty wymagają  zachowania reżimu zakładania, zdejmowania i codziennego czyszczenia w specjalnych płynach, po ściśle określonym czasie należy je wyrzucić. Czystość jest pierwszym i najważniejszym aspektem prawidłowego postępowania z soczewkami kontaktowymi. 
Jak pielęgnować soczewki?

Do pielęgnacji soczewek potrzebny jest odpowiedni płyn – nie nada się tutaj roztwór soli fizjologicznej, a już absolutnie nie wolno stosować zwykłej, bieżącej wody – nawet przegotowanej!

Formuła płynów wielofunkcyjnych najnowszej generacji została opracowana tak, aby mogły one współdziałać ze wszystkimi soczewkami miękkimi, również silikonowo hydrożelowymi. Dostępne są również płyny, które powstały na bazie wody utlenionej, one również są kompatybilne ze wszystkimi materiałami wykorzystanymi do budowy soczewek kontaktowych. Obecnie także procedura pielęgnacyjna jest mniej czasochłonna, gdyż soczewki są wymieniane na nowe, zanim skumuluje się na nich taka ilość osadów, która zagrozi zdrowiu oczu, obniży komfort użytkowania i źle wpłynie na widzenie. Częstsza wymiana soczewek pozwala również mniej intensywnie je czyścić.
Solo Care Aqua 360 ml + 90 ml
Zawiera Prowitaminę B5 i Sorbitol, które tworzą system HydroLock, gwarantujący doskonałe nawilżenie soczewek kontaktowych. W porównaniu z innymi płynami SOLO-care AQUA zapewnia soczewkom nawet do 90% lepsze nawilżenie. Dzięki temu noszenie soczewek kontaktowych jest przyjemnością. Można zamówić go w aptekach internetowych lub na allegro. 
ReNu MultiPlus 

Płyn przygotowany przez firmę Bausch & Lomb do pielęgnacji wszystkich rodzajów miękkich soczewek kontaktowych, w tym silikonowo-hydrożelowych. Największym i chwalebnym atutem płynu jest wielofunkcyjność. Płyn ReNu MultiPlus czyści, dezynfekuje, płucze, nawilża soczewki kontaktowe oraz służy do ich przechowywania. Jednak jak mam być szczera, nie nawilża i nie oczyszcza tak dobrze, jak Solo Care. Jego dostępność natomiast jest o wiele lepsza, ponieważ można go zakupić w każdym Rossmannie. 

Pielęgnacja i cała procedura oczyszczania soczewek, nie jest trudna, ani czasochłonna. Jeżeli stanie się to naszym nawykiem, będzie to trwało mniej niż 5 minut. A sama przyjemność noszenia jak i walory wizualne, jakie niosą za sobą soczewki, jest nie do opisania. 

Pozdrawiam, Ola ; ) 

Zobacz również:

4 komentarze:

  1. Ja nie mam problemów z oczami, ale przyciągnęły mnie tutaj prześliczne wiosenne zdjęcia :) oby tak dalej Oluś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja soczewki noszę już ponad 11 lat i miałam z nimi przeróżne przygody. Ten płyn lubię, ale jakoś bardziej podchodzi mi płyn z Rossmana blub BIO True ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również już długi czas noszę soczewki i już jakoś nie wyobrażam sobie powrotu do okularów mimo, że wiele osób mi mówi, że wyglądam w nich słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. SoloCare Aqua to świetny płyn dezynfekującą - czyszczący. Do płynu jest doręczany pojemniczek z jonami srebra, które wybijają wszelkie zarazki, bakterie i grzyby, co zwiększa bezpieczeństwo noszenia soczewek i pomaga uchronić się przed infekcjami oczu. W sklepie kontaktowe.pl znajdziecie nie tylko płyn, ale i bardzo atrakcyjne zestawy, które pomogą wam jeszcze bardziej zaoszczędzić. Często mają też darmowe dostawy, wystarczy zapisać się do ich newslettera i dostaniecie o nich informację prosto na maila.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.