DLACZEGO WARTO PIĆ WODĘ ? WYPRACOWANIE CODZIENNEGO NAWYKU PICIA ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI WODY NIE TYLKO LATEM

16:01 Ola Herman 7 Komentarzy

Jeżeli hektolitry wypitej kawy, można by było porównać do picia wody, byłabym prawdziwą mistrzynią. Chociaż nawet czarna kawa w te wakacje przestaje mi smakować. Nakłonienie się do wypijania pożądanej ilości wody nie jest dla mnie łatwe, a przynosi to naszemu organizmowi i skórze tylko same zdrowe korzyści. By jednak zmotywować się do picia większej ilości płynów, postanowiłam zgłębić wiele informacji, jak woda dobrze wpływa na nasze zdrowie i wygląd skóry.


Nasz organizm jest zbudowany z ok. 70% wody. Woda wchodzi w skład wszystkich komórek i tkanek w organizmie. To właśnie woda jest potrzebna do przeprowadzenia wszystkich procesów życiowych. Jej głównym zadaniem jest nie tylko przenoszenie składników pożywienia, ale i usuwanie z organizmu związków toksycznych. Dlatego właśnie osoby, które regularnie piją odpowiednie ilości wody czują się znakomicie. Woda stanowi również środek transportu, który umożliwia przepływ substancji między komórkami. Wszystkie przyjmowane składniki odżywcze z pokarmów są transportowane oraz wchłanianie właśnie z udziałem wody. Bez niej żywność nie posiada żadnej wartości odżywczej. Woda nadaje pokarmom również dodatkową energię. Dzięki temu cząsteczki pożywienia są zdolne do przekazywania tej energii w procesie trawienia. Co więcej, woda chroni DNA przed uszkodzeniami i poprawia efektywność jego mechanizmów, a także utrzymuje temperaturę ciała na odpowiednim poziomie

Biorąc pod uwagę fakt, że woda jest głównym składnikiem ludzkiego ciała oraz ilość informacji na temat jej pozytywnego wpływu na organizm człowieka, nadal zaskakuje, jak często jest ignorowana jako składnik codziennej diety przeze mnie samą. Dlatego też na wszelakie sposoby próbuję przemycić ją w butelkach w torebce, przygotowuje sobie dzbanki wody z cytryną i miętą, by pobudzić moje kolorystyczne zmysły i przy okazji odpowiednio nawodnić organizm i skórę. 
Jeżeli chodzi o ilość wody, którą należy dostarczać do organizmu, nie da się ustalić konkretnej normy. Opinie fachowców  różnią się czasami diametralnie, a poza tym co roku skale się zmieniają. Instytut Medyczny w USA ocenił jednak, że osoby dorosłe powinny wypijać 8 szklanek wody dziennie. Ogólnie kobiety potrzebują dziennie 2,7litra wody, a mężczyźni 3,7 litra – jednak chodzi o wodę, która pochodzi z różnych źródeł, zarówno z napojów, jak też z jedzenia (woda z jedzenia to około 20% dziennej dawki).
Picie wody mineralnej ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Na rynku jest mnóstwo dostępnych opcji, więc pewnie każdy znajdzie coś dla siebie. Najciężej jest się chyba przyzwyczaić do jej regularnego picia, ale dla chcącego nic trudnego. Prawidłowe nawilżenie skóry jest niezbędne dla jej młodego i zdrowego wyglądu. Udział prawidłowej ilości tego płynu w procesach biochemicznych organizmu objawia się nie tylko zdrowiem i dobrym samopoczuciem oraz odpowiednią ilością energii, lecz także lepszym wyglądem. Ponadto doskonale oczyszcza organizm z toksyn, co wpływa również na stan skóry i włosów. Picie zwiększonej ilości wody jest polecane również kobietom mającym problemy z zatrzymywaniem wody w organizmie, a co za tym idzie z cellulitem, workami pod oczami czy opuchniętymi nogami.
Picie wody jest nam niezbędne do życia, dlatego warto jest wyrobić sobie nawyk sięgania po wodę nie tylko po wysiłku, czy w upalne dni. Pijmy ją nawet gdy nie odczuwamy pragnienia. Potrzeba systematycznego picia wody, która pełni kluczową rolę w organizmie każdego człowieka, oraz uzupełnianie jej braków to kwestia, która powinna nam towarzyszyć każdego dnia. Wypracowanie nawyku codziennego, a przy tym regularnego spożywania wody jest osiągnięciem, które wspomoże prawidłowe funkcjonowanie organizmu, a także pozytywnie wpłynie na samopoczucie.

Pozdrawiam Was ciepło, ze szklanką wody oczywiście. 
Ola. 

Zobacz również:

7 komentarzy:

  1. Teraz ja mam mnóstwo zaległości u Ciebie Kochana - totalnie wypadłam z obiegu i musisz mi to wybaczyć :*

    Co do tematu - odkąd zaszłam w ciążę totalnie zwariowałam na punkcie wody... choć gazowanej. Nie wyobrażam sobie już picia niczego innego, a słodkie napoje już mi totalnie niesmakują i kompletnie nie zaspokajają mojego pragnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się pić, w sumie najwięcej wody piję podczas wizyty na siłowni ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. staram się pić wodę, jednak to wciąż mało ..
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, ile już razy próbowałam sobie wyrobić ten nawyk.. u mnie jednak wszystko się komplikuje przez gardło, które mam bardzo wrażliwe i wypijanie takiej ilości chłodnej wody skutkuje u mnie bólem gardła już na drugi dzień. Tak więc mleczna kawa i herbaty jak na razie u mnie dominują ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny post, ja niestety z wodą mam słabą relacje, wolę herbaty w wielkich ilościach lub ziołowe napoje od wody, chyba że jest mocno zmrożona, bo wtedy nie wyczuwam jej smaku, a ciepła - nie wiem jak to możliwe, ale jednak wyczuwam smak zwykłej wody.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny artykuł, ja będąc na diecie odchudzającej bardzo długi czas piłam zbyt mało wody, ale też jak później się dowiedziałam wody o niskiej jakości. Bardzo puchły mi stopy byłam strasznie zła bo płaciłam za dietę dietetykowi.... denerowałam sie bo myslałam ze kasa w błoto. i tylko nabawie sie problemów z nerkami. Nic bardziej mylnego, po 3 tyg po konsultacji z dietetykiem okazało się, że nie dosyć ze pije za mało to pije wode o mega niskiej jakości. Pani Kasia zaleciła mi picie veroni hydration ma ona odpowiednie pH - takie jak pH naszej krwi, przez co świetnie nawadnia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Woda veroni hydration jest bardzo dobra. Ta firma ma również veroni energy - ja zastępuję sobie nią kawę z rana.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz.

Thank You.